Робота за сумісництвом: правила, обмеження та інші тонкощі

Сумісництво: дотримуємось правил

Відповідно до ч. 2 ст. 21 КЗпП працівник має право укладати разом з основним трудовим договором інші трудові договори з одним або декількома роботодавцями, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Робота за такими іншими трудовими договорами у вільний від основної роботи час вважається сумісництвом

При цьому п. 1 Положення № 43 уточнює, що сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

Тобто працювати на умовах сумісництва працівник може:

— на тому самому підприємстві, що є його основним місцем роботи. Таке сумісництво називають внутрішнім;

— на підприємстві, що не є його основним місцем роботи. Це зовнішнє сумісництво.

Іноземці в Україні: особливості працевлаштування

Умови застосування праці іноземних працівників, на відміну від громадян України, визначені окремим розділом Закону України «Про зайнятість населення». Масштабні зміни до цього закону були внесені 23.05.2017 р. Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар'єрів для залучення іноземних інвестицій», які набули чинності 27.09.2017 р.

Серед найсуттєвіших змін варто виокремити спрощення процедури отримання українськими підприємствами дозволів на застосування праці іноземців. Відтепер роботодавці звільнені від надмірного тягаря стосовно подання до центрів зайнятості Міністерства соціальної політики документів, якими підтверджується наявність вищої освіти в іноземних громадян, довідок про відсутність порушених кримінальних проваджень чи факту притягнення до кримінальної відповідальності на території України, медичних довідок про стан здоров’я іноземного працівника. Однак найважливішою стала зміна логіки надання дозволів на працю іноземців в Україні. Відтепер роботодавці не зобов’язані доводити відсутність на ринку праці України кваліфікованих кадрів-громадян України. Наразі іноземному працівникові необхідно сплачувати заробітну плату відповідного розміру – не менше ніж 10 мінімальних заробітних плат.

Таким чином законодавець відмовився від вимоги до роботодавців щодо пріоритетного пошуку вітчизняних працівників. До вересня 2017 р. роботодавці спершу мали подати запити до територіальних центрів зайнятості для направлення до них безробітних осіб-громадян України на співбесіду. Натомість було встановлено вимоги щодо високого рівня заробітних плат іноземним працівникам, а також було значно підвищено розмір плати за видачу дозволу на застосування праці, що залежатиме від строку, на який оформлюється відповідний дозвіл.

В Україні посилено відповідальність боржників зі сплати аліментів та змінено порядок виїзду дітей за кордон

28 серпня 2018 року набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання" від 03 липня 2018 року № 2475-VIII (надалі – "Закон"). 

Закон має на меті вдосконалили існуючі та впровадити додаткові механізми впливу на боржників зі сплати аліментів. Нововведення торкнулися, зокрема, наступного. 

Запроваджено обмеження боржнику, який внесений до Єдиного реєстру боржників, щодо  розпорядження майном: 1) органи Міністерства внутрішніх справ Українизобов'язані відмовити у здійсненні перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження за заявою боржника та повідомити про таке звернення державного або приватного виконавця; 2) нотаріус або посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, відмовляє у вчиненні нотаріальної дії щодо відчуження належного боржнику майна; 3) державний реєстратор відмовляє в державній реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, пов'язаних із зміною частки засновника (учасника)-боржника у статутному капіталі юридичної особи, крім випадку збільшення розміру такої частки.

Введено обов'язок банків у разі відкриття або закриття рахунка фізичної особи перевіряти чи внесена така особа до Єдиного реєстру боржників та повідомляти державного або приватного виконавця про відкриття або закриття рахунка такою особою у той же день. Виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня отримання такого повідомлення накладає арешт на кошти на рахунках боржника у банках. 

Роз’яснення Мінфіну щодо сплати земельного податку

06.07.2018р. Мінфін видав наказ №602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування плати за землю», яким затвердив три узагальнюючі податкові консультації (УПК) щодо справляння земельного податку:

• у разі оренди площі у багатоквартирному будинку;

• власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці, права на яку в такої особи не оформлені;

• з фізичних осіб-підприємців платників єдиного податку.

Далі розглянемо кожну з них детальніше.

1. За земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію сплатить ОСББ або організація з управління будинками

У своєму роз’ясненні Мінфін проаналізував порядок сплати земельного податку власниками та користувачами (орендарями) як житлових, так і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Якщо з власниками житлових приміщень ситуація зрозуміла, то з власниками нежитлових приміщень у багатоквартирних будинках виникають питання стосовно визначення останніх як платників земельного податку. Загальновідомою є позиція податківців та судова практика (напр. Постанова Верховного Суду від 27.02.2018 р. у справі №826/8675/17), яка зводиться до цитування п. 287.8 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі – ПК України), в якій йдеться про те, що власник нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному житловому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами), враховуючи пропорційну частку прибудинкової території, починаючи з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Водночас Мінфін висловлює відмінну позицію. Представники міністерства зазначають, що платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними житловими будинками є:

• або підприємства, установи та організації, які здійснюють управління цими будинками, яким земельні ділянки під таким будинком та прибудинкова територія надані у постійне користування;

• або співвласники багатоквартирного будинку, яким земельні ділянки під таким будинком та прибудинкова територія надані у власність чи у постійне користування.

Здійснивши аналіз Закону України «Про особливості здійснення прав власності у багатоквартирному будинку», Цивільного кодексу України та Земельного кодексу України, Мінфін в узагальнюючій консультації визначив, що власник нерухомого майна в багатоквартирному будинку має нарівні з іншими співвласниками нести витрати на утримання будинку, пропорційні до своєї частини майна, які можуть включати також передбачену законодавством плату за землю щодо земельної ділянки під таким будинком та прибудинкову територію.

Військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення, не має права на податкову знижку

Податковий кодекс України не передбачає звільнення від обкладання податком на доходи фізичних осіб грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, крім сум грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачених законом, які виплачуються з бюджету чи бюджетною установою.

Про це повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби України у Закарпатській області.

При цьому суми ПДФО, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.

Будівельна амністія 2018

Верховна Рада України ухвалила законопроект, що встановлює новий термін «будівельної амністії» в Україні. За проект Закону № 3696 «Про внесення зміни до пункту 9 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт» 22 березня 2018 року проголосувало 276 депутатів. «Будівельна амністія» розповсюджується на об’єкти незначного класу наслідків. Зокрема, на індивідуальні житлові, садові та дачні будинки, господарські будівлі й споруди площею до 300 м², які були збудовані з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року без відповідних документів дозвільного характеру. Крім того, узаконити можна будівлі та споруди сільськогосподарського призначення, які зведені до 12 березня 2011 року та належать до незначного класу наслідків – СС1.

«Будівельна амністія» – це дуже важливий крок на зустріч людям, перш за все, з сільської місцевості, які через незнання або територіальну недоступність органів держархбудконтролю одразу не оформили дозвільні документи на будівництво або на перебудову свого будинку чи інших споруд, а також для малого бізнесу – власників фермерських господарств. Дежархбудінспекція готова допомогти цим людям у найкоротші терміни оформити документи на їх нерухоме майно», – наголосив Голова Державної архітектурно-будівельної інспекції України Олексій Кудрявцев. Легалізувати такі об’єкти можливо за умови, що вони відповідають будівельним нормам та цільовому призначенню земельних ділянок, на яких розташовані.

До питання про ветеранів праці

Відповідно до Закону України “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні” ветеранами праці визнаються:
1) громадяни, які працювали на підприємствах, в установах, організаціях, об'єднаннях громадян, фізичних осіб, мають стаж роботи 40 років - для чоловіків і 35 років - для жінок і вийшли на пенсію.
2) громадяни, яким призначені пенсії на пільгових умовах:
- за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах - за наявності стажу роботи у жінок - 25 років і у чоловіків - 30 років;
- за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими та важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах - за наявності стажу роботи у жінок - 30 років і у чоловіків - 35 років;
- трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, жінки, зайняті протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну, робітниці текстильного виробництва, зайняті на верстатах і машинах, - за списком виробництв і професій, затверджуваним у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п’ятеро і більше дітей, водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв- за наявності стажу роботи у жінок - 30 років і у чоловіків - 35 років;

Оперативний штаб зі стягнення заборгованості із виплати заробітної плати в Чернівецькій області працює над тим, щоб ліквідувати борги підприємств перед працівниками повністю

У Головному територіальному управлінні юстиції у Чернівецькій області продовжує роботу штаб зі стягнення заборгованості із заробітної плати. «Наразі борг із заробітної плати в нашій області складає трохи більше 65 тисяч гривень. Це найменша сума заборгованості в Україні», - повідомляє  управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області На виконанні перебувало 16 виконавчих документів на суму понад 397 тисяч гривень, з них фактично вже виконано 13 і стягнуто 332 тисяч гривень.

Відпустка у зв'язку з навчанням у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі

Працівникам, які успішно навчаються без відриву від виробництва у вищих навчальних закладах з вечірньою та заочною формами навчання, надаються додаткові оплачувані відпустки:

1) на період настановних занять, виконання лабораторних робіт, складання заліків та іспитів для тих, хто навчається на першому та другому курсах у вищих навчальних закладах:

першого та другого рівнів акредитації з вечірньою формою навчання - 10 календарних днів,

третього та четвертого рівнів акредитації з вечірньою формою навчання - 20 календарних днів,

незалежно від рівня акредитації з заочною формою навчання - 30 календарних днів;

2) на період настановних занять, виконання лабораторних робіт, складання заліків та іспитів для тих, хто навчається на третьому і наступних курсах у вищих навчальних закладах:

першого та другого рівнів акредитації з вечірньою формою навчання - 20 календарних днів,

третього та четвертого рівнів акредитації з вечірньою формою навчання - 30 календарних днів,

незалежно від рівня акредитації з заочною формою навчання - 40 календарних днів;

Добровільна відмова від права власності або права постійного користування земельною ділянкою

Відповідно до ст.142 Земельного кодексу України - припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу.

Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у разі згоди на одержання права власності на земельну ділянку укладають угоду про передачу права власності на земельну ділянку. Угода про передачу права власності на земельну ділянку підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.

Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.

Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.

Copyright 2015 Глибоцька РДА - Я маю право.
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free
Версія сайту для
людей з вадою зору