Переобладнали транспортний засіб: скористайтесь податковою знижкою!

Чернівецька ОДПІ звертає увагу, що відповідно до пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Згідно з пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (пп.166.2.1 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Отже, громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи по 31 грудня 2018 року (включно).

Важливо! Громадянам, які задекларували доходи за 2017 рік, сплатити зобов’язання, визначені у Декларації, необхідно до 01 серпня 2018 року.

У Чернівцях працює 2227 касових апаратів

Цього року в центрі обслуговування платників Чернівецької ОДПІ суб’єкти господарювання зареєстрували 295 реєстраторів розрахункових операцій. Загалом, на обліку в Чернівецькій ОДПІ станом на 01.07.2018р. перебувають 2492 реєстратори розрахункових операцій, в т.ч. 2227 працюють у Чернівцях, а 265 – на Глибоччині.

Використання касових апаратів (РРО) є важливою умовою для детінізації економіки, легалізації фактично отриманих доходів, сплати податків до бюджету, збільшення податкових надходжень. Нещодавно Уряд прийняв два проекти Постанов, які дозволять запровадити інноваційні підходи у сфері РРО. Ініціативи Кабінету Міністрів України щодо впровадження новітніх моделей програмних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, дозволять спростити порядок реєстрації РРО та стимулюватимуть бізнес до використання сучасних ІТ-систем при здійсненні готівкових розрахунків.

Зокрема, проект Постанови «Про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей, призначених для реєстрації розрахункових операцій” передбачає вивчення та дослідження новітніх моделей програмно-технічних засобів для здійснення розрахункових операцій.

По завершенню пілотного Проекту буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальше застосування підприємцями поруч з традиційними моделями РРО. Тоді для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації замість традиційних касових апаратів. 

Чернівецькі платники збільшили сплату екоподатку

Упродовж першого півріччя цього року платники екологічного податку, які перебувають на обліку в Чернівецькій ОДПІ, сплатили 1308,7 тис. грн. екологічного податку, що на 186,1 тис. грн., або на 16,6 відс. більше показників минулого року.

Згідно із розподілом коштів на відновлення довкілля місцеві скарбниці отримали 719,8 тис. грн. від сплати екологічного податку, державна казна – 588,9 тис. грн.

Чернівецька ОДПІ нагадує, що якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.

В іншому разі платник податку зобов'язаний подавати декларації відповідно до вимог Податкового кодексу України. Зазначена норма передбачена п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України.

За півроку реєстраційний номер облікової картки отримали 6873 чернівчанина

Упродовж першого півріччя цього року в Центрі обслуговування платників Чернівецької ОДПІ реєстраційний номер облікової картки платника податків отримали 6873 громадянина, що на 1555, або на 29,2 відс. більше, ніж торік. Крім того, 82 громадянина, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, скористалися своїм правом і внесли відмітки до паспортів фізичних осіб.  

Видача громадянам карток платників податків з присвоєнням реєстраційного номера платника є найзапитуванішою серед адмінпослуг.

Чернівецька ОДПІ нагадує, що у випадку зміни реєстраційних даних  громадянина: місця проживання, або прізвища, - необхідно, згідно з вимогами ст.70 Податкового кодексу України, протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме: земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

Нагадуємо: Центр обслуговування платників Чернівецької ОДПІ знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-а. Звертайтеся до нас у робочі дні з 9:00 до 18:00 години (у п’ятницю з 9:00 до 16:45; у суботу з 9:00 до 13:00 ).

«Електронний чек» : новий проект електронної системи

Державна фіскальна служба України продовжує вживати заходи для покращення умов ведення бізнесу з одночасним створенням умов для його прозорості. Черговим етапом стало впровадження пілотного проекту електронної системи – «Електронний чек». Ця новація має привести до якісно нових перетворень у ланці «підприємець - споживач».

Сутність новітньої моделі полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій в сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (РРО).

Програма «Електронний чек» має ряд суттєвих переваг:

Система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп’ютер, планшет чи смартфон.

Вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами Державної фіскальної служби і бухгалтерськими програмами.

Детальніше...

Уникайте помилок при заповненні платіжного доручення

При сплаті, зокрема, податків, зборів до бюджету платник податків заповнює поле «Призначення платежу» розрахункового документа з урахуванням вимог Порядку заповнення документів на переказ при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (далі – Порядок).

Пунктом 1 Порядку передбачено, що поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

- поле №1 – друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);

- поле №2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати (формат ссс - тризначне число);

- поле №3 – друкується розділовий знак «;» та один з нижченаведених реквізитів:

1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);

Детальніше...

Про актуальні питання оподаткування розповідали на семінарі

Чернівецькі податківці спільно з ПП «Партнер і СК» провели традиційний семінар для платників податків – юридичних та фізичних осіб з актуальних питань оподаткування та податкових новацій.

На початку зустрічі фахівці фіскальної служби надали присутнім практичні поради щодо заповнення квартальної звітності.

В ході спілкування розглядались актуальні питання оподаткування податком на додану вартість, майнових платежів, застосування спрощеної системи оподаткування, оподаткування фізичних осіб-підприємців. Окрему увагу приділили питанням, пов'язаним із заповненням звітності з ПДВ за новою формою. Звернуто увагу, що уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами внесеними наказом Мінфіну України від 23.03.2018 № 381, подається починаючи з 1 червня 2018 року.  Наголошено на сплаті єдиного внеску фермерськими господарствами. Заява про взяття на облік платника єдиного внеску - члена фермерського господарства за формою № 12-ЄСВ (дод. 2 до «Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 24.11.14 № 1162) подається до органу ДФС за місцем проживання.  Також повідомлено про оновлений  порядок подання та опрацювання запитів на отримання публічної інформації, затверджений наказом Мінфіну України від 04.05.2018 №468, про  затвердження КМ України пілотного проекту з використання смартфонів і планшетів в якості касових апаратів (постанова КМУ від 13.06.2018 № 472).

Крім того, податківці зазначили переваги електронного звітування, нагадали про мінімальні гарантії в оплаті праці та відповіли на запитання присутніх.

Чернівчан, які змінили прізвище чи адресу чекають у податковій

Якщо у громадянина змінились реєстраційні дані: місце проживання, або прізвище, - необхідно, згідно з вимогами ст.70 Податкового кодексу України, протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме: земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

З початку року Чернівецькою ОДПІ видано 6873 картки платників податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Отож, у разі зміни своїх реєстраційних даних, зокрема прізвища, імені, по батькові, або місця проживання (реєстрації), необхідно звернутися до Центру обслуговування платників та подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації (проживання).

Нагадуємо: Центр обслуговування платників Чернівецької ОДПІ знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-а. Звертайтеся до нас у робочі дні з 9:00 до 18:00 години (у п’ятницю з 9:00 до 16:45; у суботу з 9:00 до 13:00 ).

Сектор організації роботи Чернівецької ОДПІ

Переваги офіційного працевлаштування

Чернівецька ОДПІ нагадує працедавцям і найманим працівникам, що неоформлений трудовий договір є не лише грубим порушенням трудового законодавства, а й у подальшому тягне за собою низку проблем для самого працівника.

Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного соціального внеску, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи – зараховується в повному обсязі до стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійної виплати.

Серед переваг офіційного працевлаштування:

- сплачені із заробітної плати страхові внески – це гідна пенсія в майбутньому, страхові виплати в зв’язку з тимчасовою непрацездатністю (оплата лікарняних листів, відпустки по вагітності та пологах), у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві, у зв’язку з настанням безробіття;

- гарантії з боку роботодавця по дотриманню норм трудового законодавства: встановлення тривалості робочого часу, надання оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, вирішення питань охорони праці і т.д.;

- можливість захисту законом прав та інтересів працівників та розгляду трудових спорів, що виникають між працівником та роботодавцем, у судовому порядку.

Оновлено порядок подання та опрацювання запитів на отримання публічної інформації

Чернівецька ОДПІ звертає увагу, що 26 червня 2018 набув чинності Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів ДФС, затверджений наказом Мінфіну України від 04.05.2018 №468.

Порядок №468 регламентує процедури, які виконують структурні підрозділи органів ДФС в процесі опрацюванні запитів на отримання публічної інформації, з врахуванням положень чинного законодавства та удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Так, передбачена можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у ньому відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».

Крім того передбачено, що дія цього Наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.

Copyright 2015 Глибоцька РДА - Державна податкова інспекція інформує.
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free
Версія сайту для
людей з вадою зору